söndag 13 december 2009

Med blomma utan blader vi firar denna dagen




Igår när hela familjen svettades på en marknad i jakt på lite T-shirtar till M, så behövde vi en paus. Vi smet in på stans finaste hotell, Oberoi, och bara gick där en stund och andades. Där inne blir man behandlad som kungar. Våra små prinsessor fick en blomma som personalen plockade lös från ett vackert blomsterarrangemang. T dissade sin blomma medan E med stor glädje tog emot den. Nu har vi en vacker snittblomma på vårt bord! För övrigt har vi bara en enda växt i hemmet, en grön liten sak i köket...

Nu är det tredje advent, oj oj vad tiden går fort! M står vid spisen och kokar den årliga julgröten! I vår familj är det en tradition att M står för det julbestyret :-) Vi fick helt enkelt importera grötris från Sverige för att kunna fortsätta med denna härliga tradition. Snart är gröten färdig! Trevlig advent!

4 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att traditionerna betyder extra mycket när man är utomlands. Ha en mysig 3.advent och jag hoppas gröten smakade gott.

    AC

    SvaraRadera
  2. HÄRLIGT M JAG VET ATT DU KOKAR GOD GRÖT.
    HÄLSN SVÄRMOR

    SvaraRadera
  3. Älskade I, du får väl berätta hur du fixade den enda gröna växten du har!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jenny: Alla dessa små berättelser jag samlar på mig, det är tusentals... Kan tänka mig att berättelsen om växten är en sådan typisk berättelse som man någon gång i framtiden kommer att slänga ur sig för en väninna. Jag har så många många berättelser... Inte ens hälften av alla jag samlar på mig kommer att spridas vidare. Det är helt enkelt omöjligt. Tänk bara på alla berättelser du fick med dig under blott två veckor!
    Kramar

    SvaraRadera