måndag 29 november 2010

V. 27

10 kommentarer:

  1. Idag fyller knodden 27 veckor! Skönt. Fast ändå urlarvig liten siffra.
    Mina tankar går till våra två prinsessor som får kämpa på hemma i norr utan sina föräldrar. Det är nästan det värsta, att vara otillräcklig...
    Idag hade jag dock orken att prata med dem i telefon, vissa stunder har jag inte klarat det... Det var så mysigt och ljuvlig musik för mitt hjärta!!!
    E funderade på vad jag skulle göra i min säng och kom med tipsen " du kan ju sticka, eller lyssna på musik, eller vila lite eller se på tv". Och hennes ord var träffsäkra- dagarna innehåller typ det.
    Sen så kunde hon inte förstå varför sjuksköterskorna inte gav mig god mat och varför jag fick sprutor på så många andra ställen än i magen...
    T pratade oxå litegrann, hon sa att det inte var kul, men att hon älskar mig!
    Barnen är det bästa vi har... Tänk på det- du som har dina inom räckhåll!!!

    SvaraRadera
  2. Jag fick en gång höra en mening som många gånger har gett mig lite extra styrka:

    "Det är dom starka som prövas"
    och på nåt vis ligger det mycket i det.. ni är stark och ni prövas och ni kommer också att klara det!!
    KRam

    SvaraRadera
  3. Alla dagar är ju verkligen värdefulla för den lilla så fortsätt knipa!
    Förstår att det är jobbigt att vara ifrån tjejerna, speciellt när du har så lite att göra och så mycket tid att tänka på. Kommer de att komma ner något?
    Stor kram till dej och massa styrka och frid! Gud har allt under kontroll!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr måste barnen bli kvar uppe hos mormor. Situationen är för ostabil för att kunna ha dem här...

    SvaraRadera
  5. Skönt att mormor finns som trygghet för dom!

    SvaraRadera
  6. Hej Ida!
    Har du börjat sticka? Något till bebisen kanske. Det är faktiskt en rolig sysselsättning när man har mycket tid och lite att göra.
    Vi hörde från Marcus igår att du mår bättre. Anders hade en teori om någon sorts behandling du kan göra för att få bukt med detta onda i magen. Fast inte i nuläget.
    Jag tänker och ber för er varje dag. Styrka till er alla i vår Herres Jesu namn!

    Lisa

    SvaraRadera
  7. Egentligen hade jag inte tänkt avslöja min nya hobby för er söderbor ännu... Men men - jag har gjort som er mina goa väninnor och börjat VIRKA :-)
    Pysslar med mormorsrutor. Skulle nog ha blivit en babyfilt, men nu finns risken/chansen att det slutar med en pläd.

    SvaraRadera
  8. Jag virkar jag med!! Det är inget att skämmas för det är en TREND. Jag virkar en Julklapp till M och sedan skall jag virka en Iphone fodral till min svägerska. Vill du ha en med?
    Kram på dig vännen.

    SvaraRadera
  9. Jenny: klart jag vill :-) presenter är ju hur kul som helst :-)

    SvaraRadera
  10. Hej Ida!
    Vi tänker på er och ber. Må Gud ge dig styrka till kroppen och själen!

    Josef och Ann-Christin

    SvaraRadera