fredag 5 november 2010

Någon gång blir det min tur


Foto: Med min iphone.
.
Min moster tog med mig på hantverksmässa idag!!
Att få en dag "alldeles för sig själv" är så mysigt ibland. Mässan var fylld av kreativa människors skapelser. Jag njöt av att få gå runt och titta på olika material och olika möjligheter.
Känner samtidigt att det ska bli kul den dagen som jag själv kan få utlopp för allt som finns inom mig.
På något sätt finns inte den platsen och tiden just nu.
Vilket inte är så konstigt... vi bor lite för trångt för att få plats med en hel verkstad fylld med härliga material som alltid kan stå framme och vänta på sin tur, jag är på väg att bli höggravid och tar gärna en paus i soffan ibland, jag har två söta barn som vill ha sin del av mig- som jag oxå vill ge dem, och sen finns det säkert tusen andra orsaker oxå...
Men någon gång blir det min tur.
Drömmer om min lilla pysselverkstad.
Som inte ska innehålla enbart små pappersbitar i olika färger, en sax och lite klister, utan snarare en säck med betong, en säck med gips, flera tuber våtrums silikon, stora hinkar med färg, ett bord där man kan göra hur många hack på bordsskivan som helst, kartong, tuschpennor i alla färger och mycket mycket annat.
Någon gång blir det min tur.

Jag laddar.

1 kommentar:

  1. Ida ! Det blir intressant att följa i vilken del av världen den "verkstaden-ateljén" kommer att ligga ;o)!

    SvaraRadera