fredag 26 november 2010

Lyx...

11 kommentarer:

  1. Det finns olika nivåer av lyx...
    Jag har fått duscha idag och gick alldeles själv hela vägen till duschrummet. Konstig känsla att uppskatta en liten promenad så pass!
    Ikväll har lyxet tagit fart en ytterligare nivå- har precis fått eget rum, med egen toalett och dusch. Här finns dessutom en tv!!!
    Snart ska jag titta på Idol :-)
    Barnet ligger stabilt på sin plats i min egna kuvös och jag ligger stadigt i min säng och räknar varje minut som går...

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig så mkt min vän! Förstår att du räknar minuterna. Gud kommer hjälpa dig o ge dig all den styrka du behöver i varje situation. Vi är många som står med er o ber för hela familjen, glöm aldrig det. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Klara och Johanna hälsar så mycket till E:s mamma. vi hoppas att allt går bra med bebisen.

    SvaraRadera
  4. Lyxet tog en tvär vändning. Mina tolv senaste timmar har varit några av mina tuffaste i livet, trots att jag har hunnit gå igenom rätt mycket...
    Klockan tre i natt fick jag något sorts katarr-anfall som vägrade släppa. Läkaren gjorde allt hon kunde men utan resultat. Går inte in på några detaljer... Halv nio i morse började smärtan lätta lite. Skakade av utmattning... Då övergick hela situationen i sammandragningar. Ville krypa ur mig själv. De har lyckats hejda det värtsa nu, vilket jag önskar ska hålla i sig. Om jag öppnas något så blir det kejsarsnitt...
    Har precis fått slumra en liten stund och känner att jag faktiskt fortfarande lever...
    Men det här känns inte kul.
    Tack för att du finns!

    SvaraRadera
  5. Det enda jag kommer att tänka på är Lina Sandells låt Blott en dag... Jag vet att du kan texten, tänk på den. Gud är nära dig och din fam!

    SvaraRadera
  6. Ett ord till Dig o bebisen:
    Ida: Pslam 138: 7-8
    Bebisen:Psalm 139: 14-16

    "Lord, you fear no symptoms.You have the power to create anew at the last moment, Lord. You say, "Let there be" and it is. We praise you for that, Lord!"

    Jag vet inte hur jag ska uttrycka att jag "känner" så starkt med er och för er. Stor kram.Vi står tillsammans.

    SvaraRadera
  7. Hej Ida!
    Så jobbigt med katarranfallet, som om ni inte hade nog med allt annat!
    Jag försökte ringa dig i eftermiddags men jag fick inte tag på dig. Vi tänker på dig/er och ber för er, men det skulle vara skönt att få prata lite med dig också. Jag gör ett nytt försök en annan dag.
    Gud välsigne dig och barnet och hela familjen.

    Lisa

    SvaraRadera
  8. Vackraste, finaste, käraste Ida. Du är helt unik!! Hela familjen finns i våra böner, för nu ber vi för er.....
    Ohhh snälla lilla bäbis stanna där du är!!!
    Kramar från ett kallt Göteborg

    SvaraRadera
  9. Älskade vän! Det gör så ont i mig att läsa om vad du går igenom! Men vi står med dig o ber att du ska må bättre o bebisen stanna i magen ett tag till!

    SvaraRadera
  10. Åhhh... vännen! Hoppas det har lagt sig nu och att sammandragningarna har lagt sig. Hoppas du mår bättre. Kul att följa lite hur det går så att vi kan vara med o be för er alla.

    Skönt att få en liten pratstund igår.
    Love you my dear friend!
    Kram Matilda

    SvaraRadera