fredag 12 november 2010

Choklad-pannacotta


Foto: Med min iphone.
.
Torsdag kväll var jag bjuden på en tjejkväll :-)
Finns det något mysigare?! Det bjöds på grekisk pytt och pannacotta, mums! Har aldrig smakat något av detta tidigare och jag blev glatt överraskad av bådadera kan jag säga. Att choklad-pannacottan dessutom serverades i dessa läckra glasburkar var ju något utöver det vanliga. Jag älskar det som är vackert för ögat så är det bara.
Att få träffa väninnor och bara mysa har jag saknat väldigt mycket från mitt Uppsala liv. Och det är ju inte så konstigt att det inte finns som en naturlig del i ens liv när man flyttar till en ny ort, men ändå... Alla mina tolv år i södra Sverige har gett mig väninnor som bor i den innersta delen av mitt hjärta och det är en enorm rikedom...
Idag är jag tacksam över att jag blev inbjuden på en tjejkväll och fick möta nya fina tjejer som jag sakta men säkert kan börja att bygga upp en ny gemenskap med.
Men jag vill samtidigt skicka en stor kärlekskram till alla fina mammor, alla hjärte-väninnor som bor på annan ort än jag.
Glöm mig inte, jag glömmer aldrig er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar