tisdag 22 mars 2011

Frustration och glädje






.
Frustration.
Min yngsta tjej har fått snuva och hosta. Gråter och är allmänt hängig.
En dag som denna behöver hon sin mor lite extra. Problemet är bara att det finns en till individ, väldigt liten sådan, som oxå gråter utan sin mamma idag.
Mitt emellan dessa små liv finns jag.
Och jag kan inte vara mer än en person, tyvärr kan man känna ibland. Inte blir saken lättare av att den mindre individen inte får vara i närheten av en hostande storasyster...
Jag springer helt enkelt emellan dem och tar alcogel i farten.
Förmiddagen tillbringade vi i soffan med T på ena sidan och F på den andra som man kan se på E:s teckning...
Just en sån här dag blir man extra uppmuntrad över att det ligger ett paket i postlådan!!!
Farmor hade stickat ett set till lilleman- hur snyggt som helst! TACK TACK TACK!
I min iver att få visa kläderna för er bloggare så får ni vänta med att se kläderna på honom.
För stunden ligger han nämligen och sover i sin spjälsäng och storasyster vilar framför Nicke Nyfiken på tv, själv ska jag snabba mig iväg och koka en kopp kaffe så att jag hinner njuta en stund och andas :-)

1 kommentar:

  1. sån fantastiskt fin teckning av E! :)
    styrka till dej!

    SvaraRadera