torsdag 12 augusti 2010

Vardagliga ting


Det var en gång en förståndig kvinna som gav mig några tips angående barnuppfostran. En sak som hon sa var väldigt nyttigt för mig att höra. Hon sa att mitt hem inte kunde se ut som ett fotografi från en inredningstidning! Dessa ord var jobbiga att höra... Jag mår nämligen bra av att saker är vackra runt omkring mig. Vad kvinnan menade var att om till exempel mina barn skulle vilja bygga en koja mitt i vardagsrummet och dessutom vilja ha kvar den där i tre dagar, så skulle jag som förälder tillåta detta. Annars sätter man som småbarnsförälder för höga krav på sig själv som blir svåra att nå upp till...
Denna morgon byggde mina tjejer en koja-mitt i hallen och precis ivägen till det mesta- jag tillät det (!) och inser att barnens lek fortfarande är fantasifylld och levande i kojan så här fem timmar senare... Att kojan däremot är kvar i övermorgon, det tror jag inte!

2 kommentarer:

  1. Detta är "livet på en pinne" eller ska man säga "livet i en koja" för ett barn. Åh, vad mycket fantasin spinner på när man sitter i kojan gjord av det som fanns till hands...En egen liten värld mitt i allt det stora- så mysigt !
    Detta inlägg kommer från en erfaren koja-besökare ;o)

    SvaraRadera
  2. Du är duktig du!!! :)

    Jag förstår vad som väntar. Kommer också ha svårt med det. Hade flera barn här igår på pizzakalas i våra nya trädgårdsmöbler vilket resulterade i flåttmärken i teaken... hmm... inte riktigt van än... ;)

    Det är så roligt att läsa din blogg, du skriver så roligt o intressant.

    Kram på dig!
    Matilda

    SvaraRadera