tisdag 28 september 2010

Knodden växer och frodas


Knoddens ansikte och navelsträng på insidan av mig.
.

.
Idag har vi varit på det "ordinarie" ultraljudet, eller vårt 6:e i ordningen under graviditeten.
Barnet mår bra och växer som det ska! En rolig nyhet var också att min riskgraviditet inte längre klassas som någon riskgraviditet :-) Jag får numera rakt av kalla mig gravid!!
Barnet beräknas komma 28:e februari (snygga siffror!). Vilket känns som en evighet bort med tanke på att jag känner mig som en flodhäst. När jag sa det till läkaren idag så tyckte han att jag snarare skulle se mig själv som ett kassaskåp (uppmuntrande??)! Det var en rolig kommentar tycker jag. Och det är ju sant- det finns en dyrbar skatt på insidan av mig!!!

2 kommentarer:

  1. Ohh va mysigt den lilla ser ut att ha det.
    Vilken bra bild man får nu för tiden. Tänk vad tekniken går framåt. Vad skönt att du "bara" är gravid. Tänk nu slipper du gå och oroa dig i onödan, och du kan bara gå och njuta.
    Kramar till er alla från oss här nere i Götet

    SvaraRadera
  2. Men så mysigt Ida! Å så härligt att allt går bra! Tänk va, att ni snart har tre små fina skatter! Fantastiskt! :)
    Jag berättade för Sima idag att du var gravid, hon blev så glad och bara log och skrattade och frågade "India baby?"... :)
    Vi har det bra här, trötta efter resan fortfarande, men jag saknar er alla här!!!
    Stora kramar!

    SvaraRadera