torsdag 9 september 2010

Arbetsvecka i Storvreta


.
Här kommer ett fotografi taget med en mobilkamera från vårt hus i Storvreta. Min man, pappa och storebror har gett vårt hus ett ansiktslyft! Bland annat så har panelen fått en plåt och liggande vit planka vid nederkanten, snyggt va! En mindre rolig sak är däremot att det vid en närmare undersökning har visat sig finnas en till fuktskada i huset... Vattenledningen som går till kranen där man fäster vattenslangen utomhus har gått sönder i väggen. Detta medför att vi inte bara kommer att behöva totalrenovera badrummet uppe utan nu även badrummet nere samt tvättstugan. Golven på nedervåningen ska också bytas ut- det var ju där det hela startade oh upptäcktes i början av sommaren...
Man kan se det hela på många sätt- men vi väljer att vara glada över att huset kommer att bli näst intill totalrenoverat och supersnyggt!!!
Nu väntar ett antal månader med renovering och en försäljning dröjer nog ändå fram till i vår...
Min man är fortfarande i Uppsala (de andra bygg-gubbarna har kommit hem) och vi orkar snart inte vara utan honom längre, vår älskade man och pappa. Igår kväll när jag nattade tjejerna och vi bad en aftonbön för honom började lilla T att gråta. När jag frågade vad det var så sa hon: -PAPPA! och grät vidare... Plötsligt slog det henne att pappa inte var här.
KOM HEM NU SNÄLLA DU!!!

2 kommentarer:

  1. tala om att det tjorvar för er. Men det är härligt att ni ser det positiva i allt. kramar till er från grannen.

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj! Det är ju så att man smälter!
    Nu är det inte långt borta innan jag får se mina tjejer igen.

    SvaraRadera