torsdag 24 juni 2010

Välkommen in


Här kommer den efterlängtade husvisningen till alla våra vänner runt om i världen! Vi har ännu inte köpt något eget hus utan hyr en trea av Norrlandshem.
.

Precis utanför vårt hem växer det både vita och rosa små kattfötter.
.

Här syns ingången till vår lägenhet som ligger på bottenvåningen längst till vänster. Det är jättehärligt att få ha en egen ingång utan att behöva gå igenom ett trapphus, eftersom det ger en känsla av att vi bor i ett minihus.
.

Här syns lite av vårt kök.
.

Flickorna sover numera i en våningssäng som jag målat grön.
.

Vårt vardagsrum är ganska rymligt. Där har vi ställt upp vårt stora matbord så att vi får plats när det kommer middagsgäster. Från vardagsrummet kan man också gå ut till en stor uteplats!
.

Hallen är rymlig och öppen. Där får det dessa små möbler till och med plats. Stolen är jag extra tacksam över att kunna ha framme. Den har jag ärvt av min morfar som snickrade den vid blott 12 års ålder!
.

I vårt sovrum går allt i rosa. Kuddfodralen längst fram har jag även gardiner i. Detta vackra tyg kommer (så klart) från Indien.
.

Tänkte att det var bäst att rita en enkel planskiss för er som verkligen vill sätta er in i hur vi bor. Sen så hoppas hela min familj att det inte dröjer allt för länge innan vi får visa upp vår lägenhet live!

5 kommentarer:

  1. Så fantastiskt med en planskiss Ida! Nu känns det som vi vart hemma hos er, alla tyger känns ju oxå igen! ;)
    Tack för titten!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Levi efterlyser bilder på Edla, han tyckte bara det fanns på Thea! :)

    SvaraRadera
  3. Tack!!! Vilket hem ni redan hunnit skapa. Det ser verkligen hemtrevligt och ordnat ut redan. et knaske går bra att bo där ett tag om husköpet verkar dröja...?
    Tack än en gång!!!

    Kramar Stina

    SvaraRadera
  4. Det var trevligt att få en titt på ert nya trevliga hem.Det kommer att fungera bra och hela huset verkar jättefint. Vi lyckönskar! Men vi längtar efter att få se er här snart!!

    Glad midsommar - hälsa alla
    Kramar från Ingrid o John

    SvaraRadera
  5. Ohh! vad fint ni har fått det, jag känner också igen tygerna =0)
    Hoppas att det känns bra att komma hem och "bona".
    Nu får jag passa på att önska er en skön och rogivande sommar (men vi måste höras innan den är slut)
    Många kramar från oss i Göteborg

    SvaraRadera