onsdag 9 juni 2010

Från Norrhällby Haga till Jävre




Tisdag förmiddag hade vi ett gripande farväl i Norrhällby Haga, Uppsala. E stod och omfamnade sin kusin och vän en lång lång stund. De utbytte både blommor och pussar och var så söta att jag blev alldeles gripen av händelsen. Kärlek är verkligen något stort och nästan icke greppbart.
Väl på plats i vår nya bil så körde vi norrut och hamnade framåt kvällen i Piteå, närmare bestämt Jävre. Resan gick superbra! Tjejerna klarade av den långa bilfärden galant. Fast de är ju rätt resvana vid det här laget ;-)
Under våra första dagar som Jävrebor så har vi tillbringat nätterna i mitt föräldrahem och dagarna i vår nya lägenhet. Idag när vi packade upp tre osthyvlar och mängder av smörknivar så uttryckte jag för mannen min glädje över denna stora rikedom. Som svar fick jag en kommentar om att vi borde köpa ännu mer smörknivar så att vi kan fortsätta att känna oss rika!

5 kommentarer:

  1. Hej Ida, VÄLKOMMEN TILL PITEÅ/JÄVRE nu kan vi ju träffas ännu mer och Joakim och Esther kan leka och jag, Joakim, Mamma, Malin och Pappa längtar jätte mycket efter er, hoppas att vi träffas snart igen =D
    Många kramar från oss =D

    SvaraRadera
  2. Välkomna till Jävre! Så kul att ni flyttat hit!
    Till hösten kommer våra barn att gå på dagis tillsammans. =)Superfint dagis, Jakob tycker om det så mycket!
    Vi ses!

    /Kajsa

    SvaraRadera
  3. Välkomna hem! Hoppas att vi kan träffas snart!

    SvaraRadera
  4. Så skönt att resan gick bra och att få va på plats!
    Så fina bilder på E & A!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. Kul att höra att allt gått bra! Jag är så nyfiken på lägenheten och hur allt går med huset, det kanske känns tungt att skriva om det, men det finns ett intresse... (bilder på lgh kanske ändå går bra : )

    Kramar Stina

    SvaraRadera