måndag 2 maj 2011

En sväng till två sjukhus i natt...

Som sagt så har vi tjejer i familjen varit rejält förkylda de sista dagarna. Igår morse så började lille prinsen oxå att hosta och senare under dagen kom ett pipande ljud i utandningen... Varpå jag fick lov att åka in till akuten i Piteå sent igår kväll. Där konstaterade läkaren att han inte svarade så bra på det ventolin som han fick inhallera. Vidare reste vi med taxi till Sunderby sjukhus i natt för ytterligare kontroller. Väl på plats i undersökningsrummet så lät lille prinsen precis som vanligt när läkaren skulle lyssna på honom :-) Så det var bara att sätta sig i en taxi och åka den långa vägen hem igen....
Under förmiddagen så har han pipit litegrann och jag har inhallerat honom hemma bara för att. Nu sover han gott (trots lite hosta) och jag ska oxå ta mig en lunchvila.
Idag är jag tacksam över att det inte blev några komplikationer och att vi slapp sova över i Sunderbyn! Oroade mig nämligen lite över vad M skulle behöva säga till flickorna på morgonen. De har ju varit med om att mamma "försvunnit" förut...

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni slipper fler tråkiga sjukhusbesök. Kram på er alla från Lotta

    SvaraRadera